Milyen a helyes légzés?


A légzés az élet folyója…

science-of-breathing-524

Lélegezni mindenki tud, de különbséget kell tenni a túlélés és a minőségi légzés között. De milyen a helyes légzés és miért nem képes rá az emberek 90%-a? A Válaszon meg fogsz lepődni!

Az nem titok, hogyha nem lélegzel, megfulladsz. A belélegzett levegő a tüdőbe kerül, ott megtörténik a gázcsere. A hasznos oxigén bejut és a felesleges CO2 kikerül a véráramból. Az oxigén táplálja a belső “égésed” és nélküle a sejtjeid éheznek. A légzés mozgása, mint egyfajta pumpa segíti a vénás és nyirokkeringésed is. A vénák az elhasznált vért szállítják, a nyirokrendszer pedig a szervezet immun és méregtelenítő rendszerének oszlopos tagja. Szóval nem kevés jótékony hatása van a jó légzésnek, de gondolkoztál már azon hogy, miért olyan gyakori mostanában az álmatlanság a pánikbetegség, a stressz és az idegesség?

Don’t panic!do-not-panic-button

Amikor a szervezeted védekező üzemmódba kapcsol, beindul a stressz válaszreakció. Szapora légzés, emelkedett pulzusszám, izzadás vagy hideg végtagok. Súlyosabb esetben fulladásérzés, sápadtság, nehéz beszéd, zsibbadás főleg a végtagokban. Erre szokták mondani, hogy hiperventilláció. Gyakorlatilag annyira felgyorsulhat a légzésed, hogy nincs idő a gázcserére. A széndioxid nem ürül ki rendesen, miközben az értékes oxigén nem jut be. Ez a légzés egyik helytelen formája a sok közül. De mi az oka mindennek? A válaszhoz nem kerülhetjük el, hogy egy kicsit érintsük az anatómiát, de ígérem, nem fárasztalak latin szavak sokaságával!

Miért nem lélegzünk helyesen?

Amikor belélegzel, akkor a bordakosár kitágul. Vegyél egy mély levegőt, miközben a kezeidet tedd a mellkasodra. Oldalt, majd elöl esetleg a hátadon. Minden lélegzetnél kitágul, majd összeszűkül, tágul és szűkül. Az elsődleges légző izom a rekeszizom, ami elválasztja a hasüreget és a mellüreget ahol a tüdők és a szív lakik. A rekeszizmon a fő véna, aorta és a nyelőcső halad keresztül. Amikor túlságosan feszes, mindhárom funkciója lecsökken. Emellett van egy sor izom, akik szintén a bordákon csatlakoznak. Idetartozik több vállizom, a mellizmok, a hasizmok a hát egyes izmai, több nyakizom stb. a sor nagyon hosszú. Ezek az izmok normál esetben akár segíthetik is a légzésed, de legtöbbször pont az ellenkezőt teszik.

A stressz, a feszültség, mozgáshiány vagy a helytelen testtartás miatt ezek az izmok tartósan befeszülhetnek, beakadhatnak, és összetapadhatnak egymással. Mivel körbeveszik a bordakosarat ezért úgy működnek mintha három számmal kisebb stretch pólót vagy konkrétan egy óriáskígyót hordanál a mellkasodon.

 breathing-clipartÉs akkor milyen a helyes légzés?

A légzésnek van egy különleges tulajdonsága. Irányíthatod teljesen tudatosan, de ha nem gondolsz rá akkor magától is működik. Kicsit ezoterikusan fogalmazva a tudatos és a tudatalatti kapuja. Épp ezért a meditációs mesterek, jógázók stb. is gyakran használják a tudat lenyugtatására vagy a belső békéhez vezető úton.

Egyesek azt mondják, csak a hasi vagy a rekeszizom légzés a jó. Meditációnál vagy az általános nyugodt állapotban szerintem is nagyon jó dolog és rendkívül energiatakarékos. Persze, ha egy tigris elöl kéne menekülni, akkor azért nem bánom, ha a légzési segédizmaim is bekapcsolnak (hétköznapi nyelven a mellkasi légzés). Szerintem az a jó légzés, ami alkalmazkodni tud a megfelelő szituációhoz a megfelelő időben. Ehhez fontos, hogy az előbb említett izmok ne gátolják a légzésed. Rengeteg légzésgyakorlat és jóga technika van, ennek elősegítésére, de hosszú évekig tart mire megtanulod és valóban kifejtik a hatásukat. Bizonyos izmokat pedig szinte lehetetlen külső segítség nélkül feloldani.

green-woman-breathing-open-armsAz Integrált Masszázsterápia segítségével ezeket az izmokat módszeresen lépésről lépésre meg lehet lazítani, a blokkokat ki lehet oldani és a letapadásokat fel lehet szabadítani. A technika nem hasonlít a hagyományos gyógy és wellness vagy a keleti masszázsokhoz. Lényegesen intenzívebb és sokkal gyorsabb módszer. A légzés vizsgálatával pontosan megállapítható mely izmok vagy ízületek gátolják a légzést és céltudatosan már néhány kezelés után kiszabadulsz az évek óta gátolt légzésmintából. A fenti tünetek csökkenhetnek vagy akár teljesen megszűnnek azáltal, hogy visszanyered a természetes légzésed. Emellett javulhat a testtartásod, és csökken az esetleges gerincferdülés. A következő cikkben erről lesz szó. Az előnyöket az élet számos területén élvezheted! Javul a sportteljesítményed, több lesz az energiád, javulhat az emésztésed és csökken a stressz szinted!

Most ingyenes szaktanácsadással és konzultációval! Kérj visszahívást és 24 órán belül válaszolok a kérdéseidre!

Visszahívást kérek

 

Szolgáltatásaim nem helyettesítik az Orvosi ellátást! Mielőtt bármilyen masszázsra jelentkezel, olvasd el az ellenjavallatokat.