Funkcionális Masszázs Sportolóknak


Faragó Péter profi kosárlabdázó ajánlásával!

13450807_799628553471662_5299614768121987815_n
Ha szereted a hengeres nyújtást akkor ezt imádni fogod! Növeli az ízületi mozgások tartományát és minőségét. A légzési kapacitás javulása mellett segít a sérülés utáni regenerációban. Bármilyen sporthoz, jógához vagy táncosoknak ajánlott.

Peti a Vasas színeiben 2016 bajnoka lett másodosztályban így a 2017-es szezontól már az első osztályban mérhetik össze tudásukat. Visszajelzései nagyon sokat segítettek a technika finomításaiban. Örömömre szolgál, hogy a bajnokság kritikus szakaszában segíteni tudtam a sérüléseiből való gyorsabb felépülésben. Gratulálok az eredményeihez!

Mozgástartomány Fokozása

fascia_muscleA hagyományos gyógy és sportmasszázs elsősorban a keringésre hat és átmenetileg fokozza az adott terület vérellátását, ami nagyon fontos, de nem hoz tartós változásokat. A Funkcionális Masszázst az izompólyák (myo fascia) feszességét lazítja, illetve az egyes izmok közötti elválasztó kötőszöveti rétegek összetapadását szünteti meg.

Az izompólyák minden izmot beborítanak hasonlóan a strech nadrághoz. A fő feladatuk, hogy védjék, elhatárolják és rögzítsék az izmokat. Amikor nyújtasz, valójában ezeket a pólyákat nyújtod. Ha elmarad a nyújtás vagy túlzott igénybevételnek vannak kitéve, akkor ez az anyag megrövidül vagy megfeszül. Hasonló érzést okoz, mintha egy-két számmal kisebb ruhát hordanál, így a mozgástartományod lecsökken. Ez a masszázstípus nagyszerűen kiegészíti a hengerel történő nyújtást. A hengerrel a felületes rétegeket tudod lazítani, a Funkcionális Masszázzsal pedig a mélyebb izmokat is, illetve azokat amiket más technikával nemigen lehet elérni.

Petinek az egyenes combizmai, a nagy horpaszizmai és a csípő rotátorai voltak aszimmetrikusan megfeszülve. A kezeléssel megszűnt a térdfájása, a térdkalács alatti csontkinövése és megnőtt a maximális lépéshossza is!

Lazább és Könnyedebb Mozgás

Az izompólya feszességének lazítása és nyújtása mellett a másik fontos feladat, hogy az izmok és izomcsoportok egymástól függetlenül tudjanak mozogni. Az izompólyák körbeveszik az izmokat. Két izom pólyái között pedig folyadékréteg biztosítja a csúszást, hasonlóan, mint az autókban az olaj. Ennek köszönhetően tudnak függetlenül mozogni. Ha két vagy több réteg összetapad, akkor akadályozzák egymás munkáját, megakad a mozgás finom folyamata és sokszor meglehetősen fájdalmas is lehet.

Muscles-of-the-Posterior-Thigh-Cross-Section

A képen a comb keresztmetszeti ábrázolását láthatod. A különböző színek a főbb izmokat és izomcsoportokat jelölik. Hajlító-feszítő,  közelítő-távolító stb. A köztük lévő világos vonalak az izompólyák. Gyakori, hogy ezek a rétegek összetapadnak. Ezt okozhatja az alacsony folyadékbevitel, a túlterhelés, vagy az aszimmetrikus gyakorlatok stb.

Petinél is jelentkezett a gyakori eset, amikor az iliotibiális szalag hozzátapadt a négyfejű combizom széléhez (m. vastus lateralis). Amikor megérkezett húzta a fájós lábát. A második alkalom után már a járásán is látszódott a javulás. A technikával sokat finomítottunk a térde mozgásának lazaságán és a két oldal egyformán tudott működni!

A Légzési Kapacitás Növelése

13553249_803899583044559_459096832_nA tüdőt a bordakosár védi. Minden lélegzetvételnél a bordáknak tágulniuk kell, hogy a tüdő elérhesse a maximális kapacitását. Még élsportolóknál is előfordulhat, hogy a bordák ízületei vagy a bordákon tapadó izmok feszesek, vagy letapadnak. A széles hátizom, kis és nagy mellizom, az elülső fűrészizom, bordaközi izmok, nyakizmok, hasizmok stb. körbeveszik a bordákat. Ha feszültek vagy meg vannak rövidülve egy fűzőhöz hasonlóan képesek gátolni a bordáid tágulását így a tüdőd maximális kapacitását. Egy átlagos felnőtt 20-24 ezerszer vesz levegőt egy nap. Minden egyes lélegzetvételhez energia kell. Ha szabad a mozgásuk energiát spórolhatsz, amivel csökken a fáradékonyságod és nő a kitartásod! Emellett egy sor egyéb pozitív fiziológiás hatása is van, hiszen a nyelőcső az alsó testet ellátó ütőér és véna a fő légző izmon, a rekeszizmon halad át.

Az egyik legnagyobb élmény számomra, amikor a tapasztalt jóga gyakorlókon végzek a légzésjavító technikákkal és utána látni a boldogságot a szemükben! Egyből kipróbálják kedvenc ászana vagy légző gyakorlatukat 🙂

Aszimmetria Csökkentése, Sportsérülések és Rehabilitáció

Before_after_Segment HeaderPetinek nagyszerű az edzettségi állapota, mindent megtett a győzelemért. Bajnok. A kosárlabda viszont a féloldalas sportok kategóriájába tartozik. Peti testtartásában volt némi féloldalasság. Ezt a jelenséget más nem aszimmetrikus sportot gyakorlóknál is tapasztaltam. Korábban a Gilda Max-ban dolgoztam ahol több edző, crossfit és body builder vendégemnél is hasonlót tapasztaltam.

Ha a két láb terhelése jelentősen eltér, akkor gyakori a medence jobbra-balra billenése, ami kihat a gerincre, a nyakra és a vállakra is. Gyakori árulkodó jel az eltérő vállmagasság, a gerincferdülés vagy az előre dőlő fejpozíció, amit manapság “sms-nyaknak” is szoktak hívni. Az egyenetlen terhelés hozzájárulhat a sportsérülésekhez, a sportsérülés pedig alapból rákényszerít, hogy féloldalasan mozogj, főleg ha a végtagokat érinti.

Ezek a tünetek meglehetősen jó arányban javíthatóak és a sérülés utáni rehabilitáció is felgyorsítható. Az izomerő eltérést természetesen nem tudom megváltoztatni, viszont a féloldalasan megrövidült izompólyákat közel szimmetrikus állapotba lehet hozni és sokszor szemre is nagyon látványos eredmény érhető el!

A kezelés közben kiderült a dereka is gyakran fájt, de már megszokta. Bónuszként szinte teljesen megszűnt a fádalom. A cél hogy teret adjak a változásnak. A tanácsaimat megfogadva Peti is olyan edzéstervet tudott kialakítani edzőivel, amivel kiegyenlítheti az eltérő lábizom eloszlását. Ez segít elkerülni a jövőben a sérüléseket.

sports cool2Az eredetileg testtartás problémákra, porckorongsérvben szenvedőknek és krónikus fájdalommal élőknek fejlesztett technikákat ma már sikerrel alkalmazom profi és amatőr sportolókon egyaránt. Akár a teljesítményfokozás, akár a sérülés elkerülése, akár a rehabilitáció a célod, vagy csak kérdezni szeretnél, fordulj hozzám bizalommal!

Az első alkalommal a konzultáció ingyenes! Időpont foglaláshoz, vagy ha kérdésed van, kérj ingyenes visszahívást, mert valószínűleg kezelek és közben nem tudom felvenni a telefont!

Visszahívás kérése

20160606_162637A Funkcionális Masszázs Előnyei

  • Sportteljesítmény fokozása

  • Lazább és könnyedebb mozgás

  • Bármelyik sporthoz alkalmaztató

  • Növekvő lépéshossz és mozgástartomány

  • 20160606_162611Helyes testtartás könnyebb elérése és fenntartása

  • Az izmok megnövekedett hatékonysága és rugalmassága

  • A légzési kapacitás és teljesítőképesség növekvése

  • Stressz szint és alvásproblémák csökkenése

Problémák és fájdalmak, melyek csökkenését vagy megszűnését várhatod

  • Sportsérülések utáni rehabilitáció gyorsítása

  • Aszimmetriák csökkentése

  • Beszűkült ízületi mozgástartomány (ROM) növekvésebalázs

  • A régi “már megszokott” fájdalmak csökkentése

  • Befagyott váll és rotátor köpeny fájdalmak

  • Tenisz és golf könyök

  • Boka és térd panaszok

  • Hát és derékfájás

  • Lumbágó vagy isiász

  • Nyak és fejfájás/migrén

  • Gerincferdülés csökkenése

  • Medence és keresztcsont és farkcsont problémák

  • Relatív és abszolút lábhossz különbség panaszai

  • És még sok minden más! Kérdezz bátran!

13480249_803899586377892_1110811643_nA masszázs ellenjavallatai:

  • Akut állapotok
  • Akut sérv
  • Előrehaladott csontritkulás
  • Gyulladásos betegségek
  • Fertőző betegségek, láz
  • Csonttörés, ficam, égés, trauma
  • Ittas, drogos állapot
  • Vérzékenység (nem minden esetben)
  • Epilepszia
  • Bőrelváltozások (fertőzések, sérülések)
  • Rosszindulatú daganat
  • Terhesség első két – és utolsó hónapja
  • Menstruáció legerősebb napja
  • Obliteratív (elzáródásos) érbetegségek
  • Akut vénás betegségek
  • Szívritmus-zavar
  • Bizonyos gerincbetegségek (nem minden esetben)

Visszahívás kérése

Az eredmények gyorsak és tartósak, de függenek az életkorodtól, a jelenlegi testtartásodtól, életviteledtől és egyéb tényezőktől. Garanciát nem áll módomban vállalni. Szolgáltatásaim nem helyettesítik az Orvosi ellátást! Mielőtt bármilyen masszázsra jelentkezel, olvasd el az ellenjavallatokat!